"Dengan ikhlas kepada Allah, tidak mempersekutukan sesuatu dengan Dia. Barangsiapa mempersekutukan sesuatu dengan Allah, maka adalah ia seolah-olah jatuh dari langit lalu disambar oleh burung, atau diterbangkanangin ke tempatyang jauh." (surah Al-Hujurat:15)

Isnin, 28 Mac 2011

LARANGAN MENYERTAI SEBARANG DEMONSTRASI/RAPAT UMUM DI JORDAN


Assalamualaikum w.b.t
Kepada semua ahli MPPMJ,

LARANGAN MENYERTAI SEBARANG DEMONSTRASI / RAPAT UMUM DI JORDAN
Merujuk perkara di atas, kami barisan kepimpinan Majlis Perwakilan Malaysia Jordan menyarankan kepada semua ahli MPPMJ agar semua mahasiswa dan mahasiswi Malaysia tidak melibatkan diri dalam sebarang kegiatan demonstrasi atau rapat umum yang dianjurkan oleh mana-mana pihak/pertubuhan NGO di Jordan.
Larangan bertujuan untuk memastikan keselamatan semua mahasiswa/wi Malaysia dan juga bagi mengelakan sebarang bentuk tindakan yang tidak diingini diambil oleh pihak berkuasa tempatan kepada sesiapa yang menyertai demonstrasi dan rapat umum tersebut.

KENYATAAN RASMI  KPT  MALAYSIA SITUASI SEMASA DI MESIR
Kementerian Luar Negeri sentiasa  memantau perkembangan terkini situasi di Mesir berikutan rusuhan dan tunjuk perasaan yang berlaku di negara tersebut. Sehingga kini, tiada penuntut dan rakyat Malaysia yang terlibat dan mereka dilaporkan selamat.

Kementerian Luar Negeri juga sentiasa berhubung dengan Kedutaan Besar Malaysia dan agensi-agensi Kerajaan yang berkaitan di Kaherah dan sedang menyusun langkah-langkah sewajarnya bagi memastikan keselamatan semua rakyat Malaysia di Mesir.

Kedutaan Besar Malaysia dan agensi-agensi Kerajaan berkaitan di Kaherah juga sentiasa memantau perkembangan terkini di sana dan telah menghubungi dan menasihati semua pelajar dan rakyat Malaysia yang menetap dan bekerja di Mesir termasuk Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) dan PETRONAS supaya mengambil langkah-langkah keselamatan sewajarnya dan mengelakkan dari berada di tempat-tempat yang berisiko tinggi tercetusnya rusuhan.
Sumber: http://media.inform.gov.my/e-press/cetak sm.asp?data_dtl_oid=54025&data_type=Siaran+Media&state=WP+Kuala+Lumpur

Sekian, terima kasih.

Yang benar


( MOHD AFIQ BIN MOHD SALEH )
Presiden,
Majlis Perwakilan Pelajar Malaysia Jordan,
Sesi 2010/2011.

0 comments:

Catat Ulasan

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More